A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Височанської селищної ради
Харківського району Харківської області

Відрахування учнів із закладів освіти за ініціативою адміністрації школи (відповіді на поширені питання)

Дата: 25.12.2023 08:15
Кількість переглядів: 6

Прошу допомоги у вирішенні питання щодо відвідування закладів освіти учнями, які знаходяться за кордоном, а саме, учні перебувають за кордоном з квітня 2022 року, документи знаходяться в закладі освіти. Адміністрацією закладу неодноразово телефоном проводилися бесіди з батьками щодо вибору форм навчання їхніх дітей і запропоновано їм написати відповідні заяви щодо навчання їх дітей. Проте, батьки проігнорували дану пропозицію, відповідно, діти не охоплені навчанням. Чи має право заклад освіти відрахувати дітей без згоди батьків, якщо ні, то як вирішити питання в даній ситуації.

📝 Відповідно до ст. 13 Закону України «Про повну загальну середню освіту», учні переводяться на наступний рік навчання після завершення навчального року, крім випадків, визначених законодавством, у порядку затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

📝 Порядок переведення учнів закладу загальної середньої освіти на наступний рік навчання(далі – Порядок переведення) затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2015 № 762 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 08 травня 2019 року № 621) зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30 липня 2015 р. за № 924/27369. Згідно з п. 7 Порядку переведення учні, які не мають результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації у зв’язку із невідвідуванням закладу загальної середньої освіти більше шести останніх місяців навчального року поспіль та за умови відсутності будь-яких відомостей щодо місця проживання чи місцеперебування учнів або їхніх батьків, інших законних представників, визнаються такими, що вибули із закладу загальної середньої освіти. Такі учні на наступний рік навчання не переводяться згідно з рішенням педагогічної ради закладу загальної середньої освіти, що оформлюється відповідним наказом керівника закладу загальної середньої освіти.

 

📎 Особова справа та результати оцінювання попередніх років учнів, яких було визнано такими, що вибули із закладу загальної середньої освіти, зберігаються у закладі загальної середньої освіти відповідно до законодавства.

📝 Інформацію щодо визнання учня таким, що вибув із закладу загальної середньої освіти, упродовж одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення педагогічною радою має бути надіслано за місцем проживання учня, одного з його батьків, інших законних представників, зазначеним в його особовій справі, а також до структурного підрозділу (посадової особи), відповідального(ї) за створення та постійне оновлення реєстру даних про дітей шкільного віку, згідно з Порядком ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку вихованців та учнів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2017 року № 684.

📎 Проте в даному випадку, як вбачається зі змісту питання, адміністрація закладу обізнана щодо місця перебування учня та його батьків, тому виключення дитини зі школи за даних умов не є можливим.

📝 Разом з тим, відрахування учнів із закладу освіти за ініціативи адміністрації може відбутися і за підстав, визначених Порядком зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти науки України від 16.04.2018 № 367(далі - Порядок­).

📝 Відповідно до п. 1 розділу IV Порядку, із закладу освіти відраховуються учні, які:

1) здобули повну загальну середню освіту та отримали відповідний документ про освіту;

2) зараховані до іншого закладу освіти для здобуття повної загальної середньої освіти;

3) переводяться до іншого закладу освіти відповідно до розділу ІІІ цього Порядку;

4) вибувають на постійне місце проживання за межі України.

Відрахування із зазначених підстав здійснюється шляхом видання відповідного наказу керівником закладу освіти.

📝 Також, згідно з п. 2 розділу IV Порядку, рішенням педагогічної ради та відповідно до наказу керівника можуть бути відраховані (чи переведені на іншу (крім денної) форму здобуття загальної середньої освіти у цьому самому чи іншому закладі освіти) учні 9 класу, яких було зараховано до закладу за результатами конкурсу і які здобули початковий результат (1, 2 чи 3 бали) чи не здобули жодного результату річного оцінювання та (або) державної підсумкової атестації з одного з предметів, що ними вивчалися поглиблено відповідно до освітньої програми та навчального плану закладу освіти чи індивідуального навчального плану учня.

📎 При цьому, про можливе відрахування батьки дитини та орган управління освітою за місцем проживання учня повинні бути письмово поінформовані у двотижневий строк до дня засідання педагогічної ради щодо можливого відрахування.

📝 П. 3 розділу IV Порядку визначено, що особи, які не завершили здобуття повної загальної середньої освіти та не отримали відповідний документ про освіту після завершення останнього класу ліцею, відповідно до рішення педагогічної ради можуть бути відраховані із закладу освіти або переведені на іншу (крім денної) форму здобуття освіти в цьому самому або іншому закладі освіти.

🔶 Отже, відрахування учнів із закладів освіти за ініціативою адміністрації школи може відбуватися лише за підставами, визначеними Порядком переведення учнів закладу загальної середньої освіти на наступний рік навчання та Порядком зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти. В усіх інших випадках відрахування проводиться за наявності відповідної заяви батьків.

U-LEAD консультує


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень